مراحل سیم پیچی کولر ابی: مرحله اول-جدا کردن قطعات موتور موتوری که سیم پیچی آن کاملا سوخته است یا در کل سیم پیچی آن از بین رفته و قابل استفاده…
سیم لاکی موتور

مراحل سیم پیچی کولر ابی:
مرحله اول-جدا کردن قطعات موتور
موتوری که سیم پیچی آن کاملا سوخته است یا در کل سیم پیچی آن از بین رفته و قابل استفاده نیست ابتدا در پوش محافظ فن موتور را بردارید(موتور شما امکان دارد این در پوشش را نداشته باشد) در ادامه فن موتور را به ارامی گرم کنید و ان را جداکنید. باید خیلی نرم شود تا نشکند و بعد از آن موقعیت قرار گیری در پوش های موتور را در کنار محفظه علامت گذاری کنیدکه این کارباعث میشوددر مونتاژ ان به مشکل بر نمی خورید و بعد پیچ های در پوش را باز کنید و در پوش را برداشته و در کنار قطعات دیگر در جعبه قرار دهید. وقتی پوش را بردارید مشاهده میکنید که یکی از سیم پیچی های موتور سوخته است که(رنگ سیاه و بوی لاک سوخته این سوختگی را نشان میدهد) و همچنین متوجه میشویم که یا تاقان ها نیز خراب هستند ( وقتی ان را میچرخانیم صدای بلند و ناخوشایندی ایجاد می شود) و سپس پیچ های در پوش جلویی را باز کنید و به ارامی در پوش جلویی را همراه با روتور از محفظه اصلی خارج کنید و بعد پیچ های در پوش بالایی محفظه موتور را باز کنید و بعد از آن تمام سیم ها و گیره های برق را بردارید و اگر روی موتور خازن دارد ان را جدا کنید.
مرحله دوم:خواندن اطلاعات پلاک موتور
در روند سیم پیچی موتور سعی کنید تمام اطلاعات را از روی پلاک موتور یاداشت کنید که این پلاک در محفظه موتور ها قرار دارد که اطلاعات مفیدی روی آن است از قبیل (ولتاژ- جریان سرعت بر حسب دور در دقیقه خازن و غیره ….)
مرحله سوم : تهیه نقشه سیم پیچی
در این مرحله باید نقشه سیم پیچی موتور کولر ابی را تهیه کنید (در مقاله بعدی روش تهیه نقشه سیم پیچی داده میشود)
مرحله چهارم:برش سیم های قدیمی
برای برش سیم های قدیمی از چکش و اسکنه استفاده میشود

 

سیم لاکی موتور

مرحله پنجم:خارج کردن سیم پیچی قدیمی
طرف دیگر سیم پیچی قدیمی را گرم کرده و با استفاده از دیلم آن را بیرون بیاورید این کار را باید برای همه کلاف ها انجام دهید

 

 

 

مرحله ششم:تمیز کردن شیارها
بعد از گرم کردن استاتور شکاف ها را با پیچ گوشتی و با یک میله مناسب تمیز کنید

سیم پیچی موتور کولر

 

مرحله هفتم:جدا کردن پولی
پیچ یا چوب فلزی ایمنی را برداشته و سپس پولی را با دستگاه کش از محور بکشید در صورت نیاز پولی(نه محور)را با مشعل گرم کنید
مرحله هشتم:جدا کردن در پوشش جلویی
یک قظعه چوب را روی محور روتور قرار دهید و آن را با چکش بزنید تا زمانی که روتور از پوشش جدا شود
مرحله نهم:جدا کردن یاتاقان ها
برای برداشتن یاتاقان های دو طرف از کشنده (پولر) استفاده کنید. دقت کنیدنباید به محور روتور آ سیب برسانید
مرحله دهم :
تمیز کردن محفظه موتور
اگر موتور جرم داردباید آن راساب پاشی کنید البته دقت کنید که شیارهای استاتور ضربه ای وارد نشود چون به راحتی زنگ میزند و خراب میشود
مرحله یازدهم:کاغذ عایق سیم پیچی را اماده کنید
کاغذ عایق را روی میز قرار داده و خط کش را روی آن بگذاریدو تقریبا ۴ میلی متر آن را تا کنید برای اینکه کاغذ در شیارحرکت نکند
مرحله دوازدهم:سیم پیچی کلاف
مدل یک کلاف را با یک سیم بسازید تا فضای بیشتری داشته باشد و آن را روی شابلون قرار دهید تا شکل مناسب بگیرد و سپس سیم پچی را شروع کنید
مرحله سیزدهم:قرار دادن کلاف در استاتور
کلاف ها را با دقت در استاتور قرار دهید باید آرام انجام دهید تا به لاک سیم آسیبی نرسدو بعد کلاف ها را بچرخانید تا به خوبی روی شیار مربوطه قرار گیرند

سیم لاکی موتور کولر

مرحله چهاردهم:اتصال کلاف به یکدیگر
کلاف ها را به یکدیگر وصل کنید- عایق بندی را بردارید و سپس سیم های مسی را لحیم کرده و با روکش حرارتی ایزوله کنید

 

 

مرحله پانزدهم:بستن کلاف ها
در این مرحله از سیم پیچی موتور تکفاز باید کلاف ها را بانخ ببندید و نخ باید دور کلاف ها بسته شود
مرحله شانزدهم:لاک زدن موتور
ابتدا فر را با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و سپس موتور رادر آن قرار دهیدهنگامی که موتور گرم میشود باید لاک را روی سیم پیچ موتور بریزید و در ادامه موتور را بچرخانید و همان کار را انجام دهیدو سپس موتور را درون اجاق داغ قرار داده و آن را برای مدت حدود ۴ ساعت گرم کنید و بعد موتور رابیرون آورید و لبه های آن را تمیز کنید

 

مرحله هفدهم: مونتاز یاتاقان ها
اگر یاتاقان ها قابل استفاده نیستند یاتاقان های جدیدی بر اساس قطر آن تهیه کنید. بستر یاتاقان های دو سمت موتور را روغن کاری کنید. اولین در پوش را روی روتور قرار دهید سپس استاتور را قرار دهید و آن را پیچ کنید و بعد از آن در پوش دوم را در بالای استاتور قرار دهید و آن را پیچ کنید
مرحله هجدهم:مونتاز فن موتور
وقتی فن موتور را تمیز میکنیم ممکن است پی ببریم که ترک خورده باشد برای رفع این مشکل از یک خلقه آلومنیومی روی فن استفاده میکنیم

 

مرحله نوزدهم : نصب خازن
سوراخ های روی موتور تعبیه کرده و خازن را روی موتور سوار میکنیم و سیم های خازن باید به جعبه اتصال موتور وصل شود
مرحله بیستم:برقراری اتصالات جعبه
اتصال کابل برق را به جعبه اتصال هدایت کنید و آن را محکم کنید
مرحله بیست یکم:نصب پولی
موتور را وصل کنیدو جریان آن را اندازه بگیرید اگر موتور روان کار کردنصب به درستی انجام شده

 

 

مرحله بیست و دوم :
موتور را نصب کنید و جریان آن را اندازه بگیرید .اگر موتور روان کار کرد نصب درستی انجام شده.

که تمامی این ابزارها در بازرگانی سیم صنعت با بهترین کیفیت و کمیت در اختیار شما عزیزان قرار میدهد و دیگر نیازی نیست هر کدام را از جا های مختلف تهیه کنید همه لوازم مورد نیاز خود را یکجا با بهترین کیفیت و کمیت در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم
رضایت شما= خشنودی ما
جهت مشاوره و تخفیف و ثبت سفارش با شماره های
۰۲۱-۳۶۶۱۴۲۷۳
۰۹۱۲۷۰۱۸۴۰۵
در ارتباط باشید.atیا از طریق پیام به ایدی :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

*

code

فهرست